شیائومی | xiaomi

شیائومی | xiaomi

شیائومی | xiaomi

شیائومی | xiaomi

شیائومی | xiaomi

آخرین مطالب

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

bazarii.com-power bank

  • پاور بانک و مودم همراه ۴G شیائومی ZMI MF855 با ظرفیت ۷۸۰۰mAh – xiaomi zmi mf855 7800mah power bank and modem 4g

    Thu, 07 Jul 2016 12:22:27 +0000
    bazarii

    هنگامی که با دوستانتان یا خانواده به مسافرت رفته‌اید و در حال استراحت هستید و اکثر شما می‌خواهید به شبکه جهانی وب متصل شوید، در این لحظه مودم همراه ZMi به کمک شما می‌آید. ۱۰ نفر می‌توانند بطور هم‌زمان به دستگاه ZMi وصل شوند و از اینترنت پرسرعت لذت ببرند. این دستگاه فوق العاده، از شبکه‌ی ۳G و ۴G ایران پشتیبانی می‌کند و نشانگر آنتن‌دهی و وای فای دارد. دارای حداکثر سرعت دانلود ۱۲۰Mbps و حداکثر سرعت آپلود ۵۰Mbps است. از طرفی، یک نفر از شما می‌تواند برای شارژ کردن تلفن همراه یا تبلت خود با کابل به ZMi وصل شود. با پاور بانک این دستگاه می‌توانید دستگاه‌های هوشمندتان را در جاهایی که به پریز برق دسترسی ندارید، شارژ کنید. در مسافرت، یا هرجای دیگری دو دستگاه را در یک دستگاه با خود به همراه داشته باشید؛ این دستگاه سبک را می‌توانید با خود به هرجایی ببرید و از قابلیت‌های آن بطور هم‌زمان استفاده کنید. با جریان خروجی ۲٫۱ آمپری ZMi، از قابلیت شارژ سریع لذت ببرید.
  • پاوربانک اسلیم شیائومی Mi با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت – Xiaomi Mi Power Bank Pro 10000mAh Type-C Black

    Sun, 06 Nov 2016 11:14:52 +0000
    bazarii

    امتیاز دهید شارژر همراه ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شیائومی را می‌توان یکی از بهترین‌های بازار در میان سایر محصولات هم‌رده‌ از سایر برندها دانست. باتری‌های درجه‌یک سامسونگ و ال‌جی، بدنه‌ی آلومینیومی مقاوم، ایمنی فوق‌العاده بالا و طراحی سبک و باریک، همه و همه از ویژگی‌هایی است که آن را جز ده شارژر همراه (پاوربانک) برتر جهان قرار […]
  • پاور بانک شیاومی Mi با ظرفیت ۵۲۰۰ میلی آمپر – xiaomi mi 5200 mah power bank

    Thu, 07 Jul 2016 12:59:12 +0000
    bazarii

    ویژگی‌های پاوربانک ۵۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی شیائومی:
    • ۲ بار شارژ کامل iPhone 5
    • مواد ساخت با کیفیت عالی
    • طراحی مینیمالیستی
    • جمع‌وجور و خوش‌دست
    • کاربری آسان
    • دارای بیش از ۱۰ سیستم محافظت داخلی
    • دارای LED نمایشگر شارژ
  • پاور بانک شیائومی Mi با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر – xiaomi mi 10000 mah power bank

    Thu, 07 Jul 2016 12:55:45 +0000
    bazarii

    امروزه به راحتی می توانید به کمک پاوربانک ۱۰۰۰۰میلی آمپر ساعت شیائومی در هر زمان حتی زمانی که دسترسی به برق ندارید گوشی موبایل، تبلت، آیپد،  MP3،  MP4 playerرا شارژ کنید.

    این مدل از پاوربانک دارای بدنه آلومینیومی مقاوم در برابر خوردگی و باتری درجه یک با تکنولوژی سامسونگ و ال جی است. این محصول ۲۰۷گرم وزن دارد و در ابعاد کوچک ساخته شده که باعث می شود حمل و جابه جایی آن بسیار راحت صورت گیرد. این وسیله همراه با کابل تخت میکرو یو اس بی ارائه می شود. چهار چراغ LED نشانگر میزان شارژ باقی مانده در پاوربانک است. هر چراغ ۲۵ درصد از شارژ دستگاه را نشان می دهد .

  • پاور بانک شیائومی Mi با ظرفیت ۱۶۰۰۰ میلی آمپر – xiaomi mi 16000 mah power bank

    Thu, 07 Jul 2016 12:50:23 +0000
    bazarii

    امروزه با فراگیر شدن استفاده کاربران از گوشی های هوشمند و سایر محصولات مرتبط با آن ها مانند تبلت، دوربین های دیجیتالی، MP3، MP4 پلیرها کمپانی شیائومی با تولید پاوربانک ۱۶۰۰۰ میلی آمپرساعت نگرانی کاربران را از اتمام شارژ باتری دستگاه خود در زمانی که دسترسی به پریز برق ندارند از بین برد. پاوربانک ها در حقیقت باتری قابل حمل هستند که می توانید با استفاده از آنها همیشه گوشی خود را شارژ نگه دارید. هرچه میزان ظرفیت این پاوربانک ها بیشتر باشد مدت زمان شارژ شدن آنها نیز بیشتر می شود و به همین ترتیب هم می توانند دستگاه های الکترونی شما را به میزان بیشتری شارژ کنند. پاوربانک ۱۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت شیائومی در مدت ۹ ساعت شارژ کامل می شود و به کمک آن می توانید گوشی هوشمندتان را شارژ کنید.
  • پاور بانک شیائومی Mi با ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر – xiaomi mi 20000 mah power bank

    Thu, 07 Jul 2016 12:43:28 +0000
    bazarii

    اینبار کمپانی شیائومی با تولید پاوربانک ۲۰۰۰۰میلی آمپرساعت که جدیدترین و قدرتمندترین پاوربانک است تمامی نگرانی های کاربران دستگاه های هوشمند را درباره ی تمام شدن شارژ از بین برده است. جنس بدنه این وسیله برخلاف دیگر پاوربانک های تولید شده شیائومی از پلاستیک است. علت این امر نیز کاستن از وزن نهایی محصول است که باعث شده این پاوربانک با تنها ۳۳۸گرم وزن، سبکتر از نمونه ۱۶۰۰۰ این دستگاه باشد. دو درگاه خروجی USB امکان شارژ همزمان دو دستگاه را توسط این پاوربانک فراهم می کند. شایان ذکر است که تنها این مدل قابلیت شارژ کردن لپ تاپ ها را هم داراست.
  • جلد محافظ پاوربانک ۱۶۰۰۰ میلی آمپر – cover powerbank 16000mah xiaomi

    Thu, 07 Jul 2016 12:37:07 +0000
    bazarii

    کاور ۱۶۰۰۰میلی آمپر ساعت شیائومی ساخته شده از جنس سیلیکون است و ابعاد و ظاهر آن به گونه ای طراحی شده که پاوربانک ۱۶۰۰۰ شیائومی به راحتی درون آن قرار میگیرد و هرگونه ضربه را به خود جذب کرده و از نفوذ آن به پاوربانک جلوگیری می کند. این کاور دارای ضخامتی به اندازه ۲میلی متر بوده و وزن آن تنها ۷۰ گرم است به همین جهت اصلا موجب سنگینی و ضخامت زیاد دستگاه شما نمی شود. طراحی و برجستگی های روی سطح آن به گونه ای است که به راحتی در دست قرار میگیرد و لیز نمیخورد. قابلیت انعطاف این کاور موجب راحتی استفاده از آن شده و تمام سطح پاوربانک را بجز قسمت بالا و پایین میپوشاند به همین جهت به راحتی به درگاه USB ،دکمه پاور و نشانگر شارژ دسترسی خواهید داشت. همچنین در قسمت پشتی این کاور شیاری تعبیه شده که مخصوص نگهداری از کابل USB می باشد. پس با نصب این کاور به راحتی هم به پاوربانک و هم به کابل آن دسترسی خواهید داشت و نگرانی بابت امنیت کالای خود نخواهید داشت.
  • جلد محافظ پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر – cover powerbank 10000mah xiaomi

    Thu, 07 Jul 2016 12:33:09 +0000
    bazarii

    کاور مخصوص پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپرساعت سیلیکونی شیائومی دارای طراحی بسیار نرم و منعطف بوده و علاوه بر حفظ و مراقبت از پاوربانک دارای رنگ های متنوع است که این موجب جذابیت بیشتر آن شده است. ابعاد این مدل به گونه ای طراحی شده که پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپرساعت شیائومی به راحتی درون آن قرار میگیرد و دچار هیچ گونه لغزش و ضربه ای نمی شود. به کمک این کاور می توانید از شارژر همراه در برابر خط و خش جلوگیری کنید. البته شایان ذکر است که این کاور به هیچ وجه موجب افزایش قابل توجه وزن و ضخامت پاوربانک نمی شود و تنها ۲میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن چیزی در حدود ۲۴ گرم است. این پاوربانک درگاه هایی را که نشانگر میزان شارژ هستند را نمی پوشاند و با استفاده از ان دیگر نگران جابجایی پاوربانک خود نباشید.
  • جلد محافظ پاوربانک ۵۰۰۰ میلی آمپر – cover powerbank 5000mah xiaomi

    Thu, 07 Jul 2016 12:28:51 +0000
    bazarii

    کاور مخصوص پاور بانک ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت شیائومی دارای جنسی از میکروفایبر بوده و از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. هر وسیله الکترونیکی به هنگام حمل نیاز به مراقبت دارد و کاورها محافظ های بسیار مناسبی در این مورد هستند. این مدل به گونه ای طراحی شده که پاوربانک شیائومی کاملا در آن جاگرفته و بزرگتر یا کوچکتر از اندازه پاوربانک نیست. این مدل دارای بافتی بسیار نرم و منعطف بوده و الیاف میکروفایبر موجود در آن از پاور بانک در مقابل خط و خش محافظت می کند. وزن این مدل بسیار کم بوده و موجب افزایش طول عمر پاوربانک آلومینیومی شما میشود. استفاده از آن بسیار ساده است و تنها با حرکت آرام دست پاور بانک به درون کاور هدایت می شود. استفاده از این پاوربانک تمامی سطح پاوربانک را میپوشاند و هیچگونه محدودیتی در درسترسی به درگاه USB، نشانگر میزان شارز و یا حتی دکمه پاور ایجاد نمیکند ، چرا که قسمت ابتدایی آن باز است. شایان ذکر است که این مدل ضد لک بوده و بسیار بادوام است. شما تنها با پرداخت هزینه ای بسیار اندک و با محافظت از پاوربانک خود به وسیله این کاور موجب افزایش طول عمر و کارایی پاوربانک خود می شوید و نیازی به پرداخت هزینه های بیشتر جهت خرید پاوربانک جدید و یا تعمیر پاوربانک فعلی نخواهید داشت، و با خیالی آسوده با قرار دادن پاوربانک خود درون این کاور آن را با خود حمل کنید و نگران خرابی آن نباشید.
  • پاور بانک شیائومی Mi با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر – xiaomi mi 5000 mah power bank

    Fri, 01 Jul 2016 13:03:30 +0000
    bazarii

    یکی از مشکلاتی که امروزه برای بیشتر کاربران گوشی همراه بوجود می آید تمام شدن شارژ باتری آن هم زمانی که به پریز برق دسترسی ندارند است. خوشبختانه کمپانی شیائومی با تولید پاوربانک ها این مشکل را برطرف کرده است. پاوربانک ۵۰۰۰ شیائومی دارای باتری لیتیوم-یون-پلیمر است. این محصول ابعاد بسیار کوچکی دارد و به راحتی در جیب لباس قرار می گیرد. این مدل از پاوربانک در مدت ۳ساعت شارژ کامل می شود و کاربران به کمک آن می توانند گوشی هوشمند و تبلت خود را شارژ کامل کنند.
  • Mostafa Asadi
  • ۰
  • ۰

استفاده روز افزون استفاده از لوازم الکترونیکی و در نتیجه پیشرفت و پیدایش قطعات و لوازم متفاوت الکترونیکی همیشه قابل ملاحظه و توجه افراد میباشد اما شاید یکی از مهمترین مسایل پیش رو تامین انرژی این لوازم در جاهایی که دسترسی سریع و آسان به برق و انرژی مشکل است همیشه یکی از بزرگترین مشکلات کاربران باشد.شرکت چینی شیائومی بار دیگر توانسته با تولید Mi Power Bank 5000mAh یکی از نیازهای اساسی کاربران را حل کند و البته یکی از شرکتهای پیشگام در عرصه تولید لوازم جانبی باشد.شارژر همراه ۵۰۰۰ میلی آمپری شیائومی که برای مصرف روزانه شما طراحی گردیده با بدنه آلومینیومی و قطر ۹٫۹ میلی متری فوق العاده باریک خود بسیار سبک بوده و شاید شما وجود شارژر همراه را در جیب خود حس نکنیدسلول های باتری پلیمر لیتیوم یون mAh 5000 شارژر همراه میتواند باتری تلفن همراه ،تبلت و دوربین دیجیتال شما را برای mAh 5000 در روز بیمه کند و به عمر باتری بیفزاید که برای Redmi Note 4G 1 بار ، برای iPhone 6 1.8 بار و برای iPhone 5s 2.2 بار شارژ کامل محسوب میشود.

شارژر همراه ۵۰۰۰ میلی آمپری شیائومی طراحی شده توسط اینسترومنتز تگزاس دارای بدنه ۹ لایه میباشد که میتواند از چیپ ست در سطح جهانی حفاظت کند که میتواند باعث افزایش بهره وری گردد.مقاومت در برابر دمای بالا،حفاظت از باتری در زمان ورود ولتاژ بیش از حد مجاز،قابلت تنظیم،حفاظت از دستگاه در زمانی که شارژر به درستی متصل نگردیده،کنترل ولتاژ خروجی، از ویژگی های برتر شارژر همراه ۵۰۰۰ میلی آمپری شیائومی میباشد.تراشه تعبیه شده در شارژر همراه ۵۰۰۰ میلی آمپری شیائومی با کیفیت بسیار بالا میتواند به بهبود نرخ تبدیل شارژ و تثبیت ولتاژ تخلیه با سنسور پیشرفته جهت بهینه سازی کارایی و دوام گوشی تلفن همراه شما کمک کند و با دارا بودن خازن مقاومت میتواند اثبات کننده این مدعا باشد.همچنین شارژر همراه ۵۰۰۰ میلی آمپری شیائومی که دارای یک خروجی usb میباشد و با اتصال به طیف گسترده ای از گوشی های موبایل و دوربین های دیجیتال میتواند خروجی خود را بر اساس دستگاه متصل به آن تنظیم کند و با برندهایی همچون lg , Samsung, apple , htc , blackberry کاملا سازگار میباشد.شارژر همراه ۵۰۰۰ میلی آمپری شیائومی در برابر آب ، خوردگی و رطوبت بالا مقاوم بوده و لبه های صاف، فرآیند آندایزینگ میتواند انتخاب بسیار خوبی باشد.در کنار این بدنه آلومینیومی بسیار مقاوم بقیه نقاط دستگاه به رنگ سفید صدفی میباشد که به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور رنگ سفید صدفی میتواند به یک شناسه برای تولیدات شیائومی تبدیل شود.


پاور بانک ۵۰۰۰ میلی آمپری شیائومی، نمادی برای طراحی پاور بانک های بازار


برای کسانی که به دنبال پاور بانک مناسب هستند، پاور بانک شیائومی گزینه مشهور و شناخته‌شده‌ای است. ما قبلاً به نقد و بررسی پاور بانک ۱۰۴۰۰mAh پرداختیم که قیمت مناسب و عملکرد راضی کننده ای داشت. با این حال، مدل های قدیمی ۱۰۴۰۰میلی آمپرساعتی و ۵۲۰۰ میلی آمپرساعتی تقریباً ضخیم بودند و برای جابه جایی اندکی سخت بودند. در ادامه این پروسه، شیائومی پاور بانک جدید ۵۰۰۰میلی آمپرساعتی را معرفی کرد که بسیار باریک‌تر از مدل‌های قدیمی‌تر بود.


محتویات داخل جعبه

داخل جعبه یک پاور بانک ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی وجود دارد که به وضوح می‌توانیم باریکی این پاور بانک را ببینیم. طبق محصولات قبلی، یک پاور بانک، یک کابل میکرو USB و یک دفترچه راهنما در داخل جعبه وجود دارد. اگرچه کابل میکرو USB موجود در جعبه واقعاً کوتاه است و ممکن است شما نیاز به کابل بلندتری داشته باشید، ولی دیگر مشکلی با گره خوردن کابل ندارید.


بررسی ظاهری

یکی از نکات مثبت این پاور بانک ضخامت کم آن است که تنها در حدود ۹٫۹ میلی متر ضخامت دارد. اگرچه این پاور بانک بسیار باریک است، به علت ساخت خوب آن هیچ نگرانی بابت آسیب و دوام کم وجود ندارد. باریک بودن این پاور بانک باعث می‌شود که به آسانی در کنار گوشی در جیب جا بگیرد. سطح آلومینیومی این پاور بانک بسیار ساده و زیبا به نظر می‌رسد. در حالی که ضخامتش کمتر است، بلندتر و پهن تر است و وزنش در حدود ۱ گرم سنگین‌تر است.

در سمت بالایی پاور بانک، شما یک پورت میکرو USB و یک پورت USB فول سایز می‌بینید که برای شارژ خود پاور بانک و شارژ دستگاه شما تعبیه شده است.


همچنین یک دکمه نیزوجود دارد که دو کار انجام می‌دهد که می‌تواند برای ریسِت کردن پاور بانک در زمان توقف احتمالی شارژ و یا چک کردن میزان شارژ باقی مانده از آن استفاده کرد. چهار چراغ LED کنار این دکمه میزان باتری دستگاه را نشان می‌دهد. هر LED میزان یک چهارم شارژ دستگاه را نشان می‌دهد و شما به آسانی می‌توانید متوجه میزان شارژ باقی مانده پاور بانکتان شوید.


بررسی داخلی

اگرچه ظرفیت باتری این پاور بانک در مقایسه با پاور بانک ۵۲۰۰mAh مقداری کمتر است، با این حال بازده‌اش افزایش یافته است و موجب مقدار مشابهی از شارژ در دو ورژن دستگاه شده است. شیائومی تضمین می‌کند که حداقل خروجی واقعی ۳۳۰۰میلی آمپرساعت باشد که ما درآزمایش‌هایمان به مقداری بیشتر از این یعنی حدوداً ۳۵۰۰mAh تا ۳۶۰۰mAh با دستگاه‌های مختلف دست یافتیم.

برای رفع این ابهام که چرا شما به شارژ ۵۰۰۰mAh دست نمی‌یابید به این دلیل است که ۵۰۰۰mAh شارژ در پاور بانکی با ۳٫۷V ذخیره شده و زمانی که برای شارژ دستگاه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولتاژ آن به ۵V تغییر کرده و مقداری از این شارژ در این تبدیل از دست می‌رود. شیائومی اظهار می‌دارد که بازده این پاور بانک ۹۳% است. می‌توان این‌گونه بیان کرد: ۵۰۰۰mAh x 3.7V/5V x 93% = 3441mAh. بنابراین تمامی گفته‌های شیائومی در سایتش معتبر و قابل قبول است.


پاور بانک ۵۰۰۰ شیائومی یک پورت شارژ USB با خروجی ۲ آمپر دارد که این خروجی از مدل قبلی که خروجی ۱٫۵ آمپری داشت بالاتر است. این محصول شارژ دو سویه را نیز پشتیبانی می‌کند، به این صورت که هم‌زمان با شارژ شدن، خودش توانایی شارژ کردن دستگاه‌های دیگر را دارد و این ویژگی برای زمانی که شما به چندین پریز برق دسترسی ندارید، بسیار کارآمد است.

این پاور بانک قیمت بسیار پایینی دارد اما این قیمت نشان‌دهنده‌ی کیفیت پایین نیست. این محصول از ۹ لایه محافظ تراشه تشکیل شده است که به شما این اطمینان را می‌دهد که نگران آسیب دیدن دستگاهتان نباشید. البته این موارد برای دستگاه‌های اورجینال رعایت شده است؛ بنابراین در هنگام خرید به اورجینال و یا تقلبی بودن دستگاه دقت کنید. خرید از فروشگاه اینترنتی رایانه همراه، راه حل این مسأله است.


آیا باید این محصول را بخرید؟

یکی ازدلایل ما برای پیشنهاد دادن این محصول برای خرید، قیمت مناسب آن است.


جمع‌بندی

با نگاهی سریع به این محصولِ جدید متوجه ضخامت کم آن نسبت به مدل قبلی می‌شویم که علاوه بر زیبایی‌اش، حمل آن را آسان کرده است. همچنین سرعت شارژ نیز افزایش یافته است و باعث خوشحالی است که این ضخامتِ کم، دوام و استحکام دستگاه را پایین نیاورده است. این پاور بانک همچنان خروجی قابل قبولی دارد و به عنوان یک محصول ممتاز و امن شناخته شده است.



http://mihamrah.com/mag/pb5000/

  • Mostafa Asadi
  • ۰
  • ۰

پاوربانک های شیائومی

  • Mostafa Asadi
  • ۰
  • ۰





پاور بانک‌های قابل حمل شامل یک باتری ویژه در محفظه‌ای ویژه به همراه مداری ویژه برای کنترل جریان برق است. پاور بانک‌ها این امکان را در اختیارتان می‌گذارند که انرژی الکتریکی (ذخیره‌شده در بانک) را ذخیره و سپس از آن برای شارژ کردن یک دستگاه همراه استفاده نمایید.

پاوربانک‌ها به عنوان حیات باتری تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و مدیاپلیرهای قابل حمل محبوبمان بطور فزاینده‌ای فراگیر شده‌اند. با دم دست داشتن یک پشتیبان باتری می‌توانید وقتی که از پریز برق دورید، باتری گجت خود را زنده نگه دارید.

پاور بانک‌هایی که ما درباره‌شان صحبت می‌کنیم، برای تقریباً هر دستگاه قابل شارژ از طریق یو اس بی مناسب است. دوربین‌ها، دوربین‌های Go Pro، اسپیکرهای قابل حمل، سیستم‌های جی پی اس، ام‌پی‌تری پلیرها، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هر چیزی که از طریق یو اس بی قابل شارژ باشد، می‌تواند با یک پاور بانک شارژ شود. فقط باید حواستان باشد که پاور بانک را نیز شارژ نموده باشید.


انواع پاور بانک‎ها

می‌توانیم پاوربانک‌های موجود در بازار را به سه نوع عمده‌ی زیر تقسیم کنیم:

۱٫ پاور بانک‌های یونیورسال: در اندازه‌ها و اشکال بسیاری ساخته می‌شوند که می‌توانند مناسب دستگاه و بودجه‌ی شما باشند.

۲٫ پاور بانک خورشیدی: پنل‌های فتووُلتائیکی دارند که وقتی زیر نور آفتاب قرار دارند می‌توانند باتری داخلی را شارژ قطره‌ای کنند. پس عمل شارژ، سریع نیست.

۳٫ باتری سبک قدیمی: دم دست و باریک هستند.

روش شارژ کردن پاور بانک

یک پاوربانک یک سوکت ورودی اختصاصی برای دریافت برق دارد. این جریان برق می‌تواند از یک سوکت یو اس بی کامپیوترتان بیاید، اما از طریق پریز می‌تواند سریعتر شارژ شود. معمولاً پاوربانک‌ها برای شارژ شدن از میکرو یو اس بی و برای شارژ کردن از یو اس بی استاندارد استفاده می‌کنند. در موارد خیلی نادر، پاوربانک‌ها می‌توانند از سوکت مشابه برای ورودی و خروجی استفاده کنند. اما این مورد نادر است و نباید برای هر پاور بانکی این‌گونه تصور شود، چون زدن برق به خروجی پاور بانک می‌‌تواند به باتری آسیب برساند. اگر قادر نیستید که سوکت خروجی یا ورودی را تشخیص دهید، برای دیدن دستورالعمل‌های ویژه، دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

بسته به ظرفیت پاور بانک و سطح شارژ کنونی‌اش تقریباً زمان اندکی طول می‌کشد تا فول‌شارژ شود. اکثر پاور بانک‌ها هم چراغ ال ای دی برای نمایش ظرفیت باقیمانده دارند و هم یک قطع‌کننده ایمنی برای جلوگیری از شارژ و گرم شدن بیش از حد دارند. هرگاه ممکن بود وقتی شارژ کامل می‌شود، پاور بانک را از شارژ دربیاورید یا حداقل از رها کردن آن پس از شارژ کامل برای مدت طولانی اجتناب کنید. دمای محیط و جریان برق نیز بر دفعات شارژ تأثیر می‌گذارند.


شارژ یک پاور بانک چقدر دوام دارد؟

دو نکته برای طول عمر وجود دارد که باید درنظر گرفته شود:

۱٫ تعداد سیکل‌های شارژ/دشارژی که یک پاور بانک می‌تواند در طول عمرش انجام دهد

۲٫ یک پاور بانک وقتی که استفاده نمی‌شود، چه مدت می‌تواند شارژش را نگه دارد

پاسخ گزینه‌ی اول می‌تواند برای پاور بانک‌های گوناگون، اجزای درونی‌شان و کیفیت ساختشان متفاوت باشد. ما نمی‌خواهیم روی پاور بانک‌هایی که سیکل‌های شارژ کمتر از ۵۰۰ دارند، سرمایه‌گذاری کنیم. این به شما اجازه می‌دهد تا یک دستگاه را از طریق پاور بانک، هرروز برای ۱ و نیم سال قبل از ازدست دادن توانایی نگهداری بلندمدت شارژ کنید. پاوربانک‌های بهتر و مقرون به صرفه‌تر، ماندگاری بیشتر دارند در حالی که واحدهای ارزانتر و کوچکتر بسته به نوع رفتارشان، ممکن است شارژ را سریع تخلیه کنند. عموماً پاور بانک‌ها به صورت روزانه استفاده نمی‌شوند، بنابرایندر الگوهای استفاده‌ی جهان واقعی معمولاً بیش از ۱۸ ماه دوام می‌آورند.

گزینه‌ی دوم به کیفیت مدار کنترلر و سلول‌های باتری بستگی دارد. یک پاور بانک خوب می‌تواند به مدت ۳ تا ۶ ماه شارژ با تلفات حداقل نگه دارد. پاور بانک‌های با کیفیت پایینتر ممکن است ۴ تا ۶ هفته شارژ نگه دارند. در این رابطه، شما هرچقدر که خرج کنید، دریافت می‌کنید و اگر شما به یک منبع تغذیه‌ی اضطراری بلندمدت نیاز دارید، بودجه‌تان را افزایش دهید. اکثر پاور بانک‎ها در طول زمان، به آرامی شارژ خالی می‌کنند که تا حدی تحت تأثیر محیط و مراقبت از آنان هستند. مثلاً گذاشتن پاور بانک در خودرویی که دارای دمای به شدت غیر ثابتی است، طول عمرش را می‌تواند کم کند.


یک پاور بانک چندبار می‌تواند یک دستگاه را شارژ کند؟

مثال ما بر اساس فرمولی است که فرض می‌کند ظرفیت متوسط دستگاه: ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت، سطح توان دستگاه: بیشتر از ۲۰ درصد، و میزان بازدهی پاوربانک: ۸۰ درصد است. بسیاری از پاور بانک‎ها به داشتن میزان بازدهی بالای ۹۰ درصد رجزخوانی می‌کنند، اما ما در جهان واقعی می‌بینیم که میزان بازدهی معمولاً در آب و هوای استرالیا تا ۸۰ درصد است. به طور کلی، هرچه میزان ظرفیت پاور بانک بزرگتر و دستگاه شما کوچکتر باشد، تعداد دفعات بیشتری می‌توانید دستگاهتان را شارژ کنید. عوامل دیگر نیز می‌توانند دشارژ پاوربانک را محدود کنند و یا بهبود ببخشند، بنابراین به آنان توجه کنید تا بهتر و طولانی‌تر کار کنند.

فرمول ما:

ظرفیت پاوربانک×بازدهی×تلفات دستگاه÷ظرفیت دستگاه

مثال:

۵/۲=۱۵۰۰÷۰/۸×۰/۸×۶۰۰۰

این پاوربانک ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، یک دستگاه با باتری ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعی را تقریباً ۲/۵ بار شارژ می‌کند.


واژه‌نامه‌ی اصطلاحات فنی

میلی آمپر ساعت (mAh) یعنی چه؟

عموم باتری‌های دستگاه‌های همراه و پاور بانک‌ها براساس آمپر ساعتشان سنجیده می‌شوند، و بر حسب میلی آمپر اندازه‌گیری می‌شوند تا اعداد غیر اعشاری ایجاد شود. میزان میلی آمپر ساعت، توان جریان برق در طول زمان را بیان می‌کند.


لیتیوم یون (Li-Ion) و لیتیوم پلیمر (Li-Polymer)

باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری رایج‌ترین انواع باتری‌های قابل شارژی هستند که در پاور بانک‌ها یافت می‌شوند. باتری‌های لیتیوم یونی عموماً ارزانترند و در میزان میلی آمپر ساعت محدودند، در حالی که باتری‌های لیتیوم پلیمری می‌توانند بزرگتر باشند و از تأثیر حافظه در طول زمان رنج نمی‌برند.


بازدهی

وقتی برق منتقل می‌شود، همیشه به دلیل مقاومت، تلفات وجود دارد. پاور بانک‌ها قادر نیستند ۱۰۰ درصد ظرفیت واقعی‌شان را به دستگاه منتقل کنند، بنابراین ما این تلفات را در زمان محاسبه‌ی تعداد دفعاتی که یک دستگاه می‌تواند توسط پاور بانک، شارژ شود، لحاظ می‌کنیم. میزان‌ بازدهی‌ها بین پاور بانک‌ها براساس نوع باتری، کیفیت اجزا و محیط متفاوت است. بازده‌های بین ۸۰ و ۹۰ درصد استاندارد صنعت کنونی‌اند.


تلفات دستگاه

این اصطلاح، بیانگر وضعیت باتری در دستگاهی است که می‌خواهید شارژش کنید. هرچه ظرفیتش کمتر باشد، یک پاور بانک باید بیشتر کار کند تا آن را شارژ کند. شارژ شدن از ۲۰ تا ۹۰ درصد را یک فول‌شارژ در نظر می‌گیریم؛ چون تلفات بازده افزایش می‌یابد و به ذخیره‌ی شارژ تلف‌شده منتهی می‌شود. رفتن از شارژ ۵ درصد به ۱۰۰ درصد، می‌تواند توان بیشتری مصرف کند.





http://mihamrah.com/mag/powerbank/


http://bazarii.com/power-bank/

  • Mostafa Asadi
  • ۰
  • ۰

مقایسه پاور بانک ۱۰۰۰۰ پرو و معمولی شیائومی



اکنون عصر گوشی‌های هوشمندی است که برای اجرای بازی‌های گرافیکی و اپلیکیشن‌های پُرمصرفی هم‌چون Telegram ،Instagram ،Facebook و بازی‌های Pokemon GO و Clash of  Clans، به شارژ باتری بیشتری نیاز دارند.


۳e11b987-4a08-471b-9c22-1a1d014f7eb6

هر چند بسیاری از گوشی‌های شیائومی با باتری‌های غول‌پیکر عرضه شده‌اند، ولی برای علاقمندان و گیمرها کافی نیست. پس همراه داشتن یک پاور بانک در کیفتان، برایتان زندگی را به ارمغان می‌آورد. شیائومی اخیراً پاور بانک پرو ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خود را عرضه کرده است که درست در جیب شلوار جین شما جا می‌شود. در این مطلب، این پارو بانک جدید را با پاور بانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معمولی شیائومی مقایسه می‌کنیم.


اندازه

پاور بانک Pro جدید بهبود یافته ۴۲ درصد باریک‌تر از پاور بانک ۱۰۰۰۰ معمولی است.

۱۸۱۳۹۶۶c-40b1-4980-b697-01e60dd60dcda7bfc33e-4097-4c32-809d-e325497f0b0b


 

پورت USB نوع C

در حال حاضر Mi Power Bank Pro دارای یک پورت USB نوع C بوده که این پورت، یک اتصال فیزیکی کوچک و جدید است.

این پورت از استانداردهای مختلف USB مانند USB 3.1 و  USB power delivery پشتیبانی می‌کند که پاور بانک را سریعتر از  پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر معمولی، شارژ می‌کند.cd02c6bd-cb7e-451a-86e1-8f20cd875d50


شارژ سریع دو طرفه

شارژ سریع ۱۸ واتی دو طرفه!

Xiaomi Mi Power Bank Pro 10000mAh فارغ از این که دستگاه‌های دیگر را شارژ کند یا خودش شارژ شود، با باتری ۱۰۰۰۰ میلی آمپری خود، عمل شارژ را سریع انجام می‌دهد.۵۷۴b259d-42bb-4bf6-8246-59669f185d00

پاور بانک با شارژ سریع ۱۸ واتی، هوشمندانه با تنظیم جریان خروجی، عمل شارژ هر دستگاه متصل‌شده را ایمن می‌سازد.


باتری‌های لیتیوم پلیمری با چگالی بالا

در پاور بانک پروی شیائومی، باتری ۱۰۰۰۰ میلی آمپری فوق العاده متراکم تولید شده توسط ATL/Lishen (جایگزین باتری Panasonic و LG سابق) برای برآوردن نیازهای شارژ همراه گوشی، تبلت، دوربین و… استفاده شده است.۶۰d5bcb2-4e31-43ed-aa4f-f5b807762946


پاور بانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معمولی، یک ظرفیت خروجی واقعی شگفت‌انگیز ۶۲۵۰ میلی آمپری داشت. به لطف پیشرفت فناوری،  Mi PowerBank Pro 10000 به طور متوسط ظرفیت واقعی ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت ارائه می‌دهد که بسیار شگفت‌انگیز است. همچنین پاور بانک Pro شیائومی، به دستگاهی هوشمند تبدیل شده است!


دو بار فشار برای شارژ دستگاه‌های کم‌مصرف

با خیال آسوده دستگاه‌های کم‌مصرفی مانند هدست بلوتوثی و یا دستبندهای سلامتی را شارژ کنید.

دستگاه‌های کم‌مصرف به سادگی با دو بار فشردن دکمه‌ی پاور، در عرض ۲ ساعت شارژ می‌شوند.


http://mihamrah.com/mi-10000-power-pro-bank-vs-10000-regular/

  • Mostafa Asadi
  • ۰
  • ۰

دستبند سلامتی شیائومی – xiaomi mi band



دستبند جدید سلامتی شیائومی دستگاهی برای نمایش ضربان قلب و ثبت فعالیت‌ها و کالری سوزانده شده در ۲۴ ساعت شبانه روز می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های می بند جدید می‌توان به ثبت میزان کالری سوزانده شده در دوچرخه سواری و تعداد قدم‌های برداشته شده بر روی پله‌ها نیز اشاره کرد. می بند دارای بندهای رنگی ضد حساسیت سیلیکونی و چرم است. اندازه هسته اصلی می‌بند جدید تنها چند میلی‌متر بزرگتر از نسخه قبلی است و در زیر هسته اصلی، سنسور فتوالکتریک سنجش ضربان قلب تعبیه شده و تنها ۰٫۵ گرم به وزن آن اضافه شده است. برای مشاهده اطلاعات ثبت شده توسط می بند، باید آن را توسط بلوتوث به برنامه Mi fit در گوشی متصل کنید. تعداد گام های برداشته شده، میزان کالری سوزانده شده، میزان خواب عمیق و خواب کلی و ضربان قلب ازجمله مواردیست که در برنامه Mi fit در قالب نموداری در اختیار کاربر قرار می گیرد.


ویژگی ها :


دارای سنسور فتوالکتریک ضربان سنج برای سنجش ضربان قلب کاربر و نمایش آن به صورت نموداری در Mi fit

اندازه گیری دقیق کیفیت و عمق خواب کاربر

دارای بند سیلیکونی ضد حساسیت رنگی و چرمی جداگانه

ثبت تمام حرکات بدن در طول روز و اندازه گیری میزان کالری سوزانده شده

ایجاد لرزش به هنگام دریافت تماس تلفنی یا اعلانات در گوشی هوشمند

مقاوم در برابر آب و گرد و غبار با گواهی نامه IP67

قابلیت تنظیم ایجاد ویبره برای بیدار کردن کاربر از خواب در برنامه Mi fit

طول مچ بند متغییر از ۱۵۷ تا ۲۰۵ میلی متر

بسیار سبک با ۹٫۵ گرم وزن

دارای حافظه برای ثبت اطلاعات

مدت زمان شارژ باتری در نیم ساعت با شارژدهی تا ۱۰ روز

با کابل USB برای شارژ باتری

دارای بلوتوث نسخه ۴٫۰

سازگار با سیستم عامل های اندروید ۴٫۴ به بالا و iOS 7 به بالا


http://bazarii.com/product/xiaomi-mi-band/

  • Mostafa Asadi
  • ۰
  • ۰
فروشگاه اینترنتی بازاری عرضه کننده محصولات برندهای معتبر بین المللی اپل ، سامسونگ ، ال جی ، هوآوی ، اچ تی سی ،شیائومی ، سونی ، مایکروسافت ، نوکیا ، لنوو ، ایسوس ، آلکاتل ، جی ال ایکس ، اسمارت ، موتورولا ، بلک بری ، سونی اریکسون ، ایسر ، دل ، هیوندای ، دیمو و مارشال در ایران با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود کالاهایی با کیفیت ، ارزان و کاربردی را فراهم آورده است ، تنوع کالاهای موجود در سایت در طیف موضوعی گوشی موبایل (انواع موبایل و گوشی های هوشمند به همراه انواع لوازم جانبی موبایل ، شارژر USB ، شارژر فندکی ماشین ، پریز هوشمند ، سه راهی برق هوشمند ، شارژر فندکی و پخش کننده بلوتوث) ، انواع تبلت و لوازم جانبی تبلت ، لپ تاپ ، نت بوک و لوازم جانبی لپ تاپ ، محصولات صوتی و تصویری (اسپیکر ، انواع اسپیکر های پرتابل ، اسپیکر های پر صدا ، اسپیکر پرتابل بلوتوث ، اسپیکر کوچک و بزرگ ، هدست ، انواع هدفون روی گوش ، هدفون ، هندزفری بلوتوث ، هندزفری ، کنسول بازی ، گیم پد و دسته بازی ) ، دوربین و لوازم جانبی دوربین (دوربین های ورزشی و فیلمبرداری ، هدبند ، دسته ، کمربند ، کیف نگهدارنده دوربین ورزشی ، انواع قاب ضد آب برای دوربین فیلمبرداری ورزشی ، دوربین ماشین و ضبط کننده تصویر ، دوربین دید در شب ، دوربین نظارتی دید درشب) ، تلویزیون ، لوازم جانبی تلویزیون و سینمای خانگی ، تی وی باکس ، انواع گجت سلامتی ، گجت سرگرمی ، گجت کاربردی ، گجت های ورزشی ، تستر کیفیت سلامتی آب ، تصفیه هوا ، اسکوتر ، تجهیزات خانه هوشمند ( انواع لوازم خانگی هوشمند و متفاوت ، چراغ خواب LED ، پنکه هوشمند ، دو چرخه هوشمند ، کتری برقی هوشمند ، پلوپز هوشمند ، چراغ خواب هوشمند ، ترازوی دیجیتال بلوتوث دار ، دوربین هوشمند اینترنتی و دید در شب ، فشارسنج خون دیجیتالی بلوتوث دار ، ساندبار ، رادیو اینترنتی و ... ) ، پاوربانک (انواع پاور بانک و شارژر همراه به همراه لوازم جانبی آن کاور ، جلد پاور بانک و ...) ، دستبند سلامتی (انواع دستبند های سلامتی ، می بند و انواع بندهای رنگی دستبند ) ، لوازم جانبی ، لوازم جانبی الکتریکی ، باتری ، ذخیره سازهای اطلاعات ، شبکه و ارتباطات (مودم ، روتر ، تقویت کننده سیگنال) ، سبک زندگی (کیف ، کفش ، لباس ، عینک ، کتاب ، ساعت ، اسباب بازی) و امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان (در مورد خریدهای بیش از صد و پنجاه هزارتومان در شهر تهران) در همان روز ثبت سفارش را فراهم کرده است.
  • Mostafa Asadi
  • ۰
  • ۰
powerbanks   فروش بیش از 10 ها میلیون محصولات شیائومی تنها محدود به فروش اسمارت فون نیست بلکه پاور بانک‌های ارزان و جذاب شیائومی بسیار طرفدار دارد. سال گذشته کمپانی شیائومی اعلام کرد که تنها در یک سال بیش از 10 میلیون پاور بانک 10400 میلی آمپرساعتی را به فروش رسانده است. این محصولات بخشی از لوازم جانبی مربوط به موبایل است که این کمپانی چینی به همراه محصولات دیگری مانند هندزفری، اسپیکر و قاب ضد آب از طریق فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند. پاور بانک‌های شیائومی که با هر برند موبایلی کار می‌کنند در شش مدل و هفت رنگ وارد بازار شده‌اند البته دسترسی به انواع این محصول در کشورهای مختلف فرق می‌کند. پاور بانک شیائومی تقریباً در تمامی کشورها به فروش میرسد.   شش مدل پاور بانک شیائومی عبارتند از: 16000mAh ، 10400mAh ، 10000mAh ، 5000mAh ، 20000mAh و 10000mAh Pro   چه مقدار شارژ نیاز دارم؟ پاور بانک با چه ظرفیتی نیاز دارید؟ جواب این سؤال به نوع دستگاهی که می‌خواهید شارژ کنید بستگی دارد. شاید بهترین راه تشخیص، جست و جوی ظرفیت - با واحد میلی آمپر ساعت - است. ظرفیت باتری دستگاه‌های خود را بررسی کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای مثال شما به طور معمول دو دستگاه OnePlus One با ظرفیت باتری 3100 میلی آمپرساعت  و iPad Air 2  با ظرفیت باتری 7340 میلی آمپرساعت را که در مجموع 10440 میلی آمپرساعت است، شارژ می‌کنید. بنابراین پاوربانکی با ظرفیت 10400 میلی آمپرساعت برای شما کافی است و اگر می‌خواهید شارژ بیشتری داشته باشید می‌توانید پاور بانک 16000 شیائومی را بخرید. به این دلیل است که شیائومی در کنار تولید گوشی هوشمند، انواع مختلف پاور بانک را با قیمت مناسب و کیفیت عالی عرضه کرده است. طبق اطلاعات سایت Amazon بعضی از برندهایی که پاور بانک تولید می‌کنند مانند Anker ، RAVpower و یا Zendure همگی دارای قیمت بالاتری نسبت به شیائومی هستند. همچنین خرید از برند شناخته شده‌ای مانند شیائومی نسبت به برندهای ناشناخته می‌تواند انتخاب مطمئن‌تری باشد.
  • Mostafa Asadi
  • ۰
  • ۰
powerchist-m
پاور بانک‌های قابل حمل شامل یک باتری ویژه در محفظه‌ای ویژه به همراه مداری ویژه برای کنترل جریان برق است. پاور بانک‌ها این امکان را در اختیارتان می‌گذارند که انرژی الکتریکی (ذخیره‌شده در بانک) را ذخیره و سپس از آن برای شارژ کردن یک دستگاه همراه استفاده نمایید. پاوربانک‌ها به عنوان حیات باتری تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و مدیاپلیرهای قابل حمل محبوبمان بطور فزاینده‌ای فراگیر شده‌اند. با دم دست داشتن یک پشتیبان باتری می‌توانید وقتی که از پریز برق دورید، باتری گجت خود را زنده نگه دارید. پاور بانک‌هایی که ما درباره‌شان صحبت می‌کنیم، برای تقریباً هر دستگاه قابل شارژ از طریق یو اس بی مناسب است. دوربین‌ها، دوربین‌های Go Pro، اسپیکرهای قابل حمل، سیستم‌های جی پی اس، ام‌پی‌تری پلیرها، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هر چیزی که از طریق یو اس بی قابل شارژ باشد، می‌تواند با یک پاور بانک شارژ شود. فقط باید حواستان باشد که پاور بانک را نیز شارژ نموده باشید. انواع پاور بانک‎ها می‌توانیم پاوربانک‌های موجود در بازار را به سه نوع عمده‌ی زیر تقسیم کنیم: 1. پاور بانک‌های یونیورسال: در اندازه‌ها و اشکال بسیاری ساخته می‌شوند که می‌توانند مناسب دستگاه و بودجه‌ی شما باشند. 2. پاور بانک خورشیدی: پنل‌های فتووُلتائیکی دارند که وقتی زیر نور آفتاب قرار دارند می‌توانند باتری داخلی را شارژ قطره‌ای کنند. پس عمل شارژ، سریع نیست. 3. باتری سبک قدیمی: دم دست و باریک هستند. روش شارژ کردن پاور بانک یک پاوربانک یک سوکت ورودی اختصاصی برای دریافت برق دارد. این جریان برق می‌تواند از یک سوکت یو اس بی کامپیوترتان بیاید، اما از طریق پریز می‌تواند سریعتر شارژ شود. معمولاً پاوربانک‌ها برای شارژ شدن از میکرو یو اس بی و برای شارژ کردن از یو اس بی استاندارد استفاده می‌کنند. در موارد خیلی نادر، پاوربانک‌ها می‌توانند از سوکت مشابه برای ورودی و خروجی استفاده کنند. اما این مورد نادر است و نباید برای هر پاور بانکی این‌گونه تصور شود، چون زدن برق به خروجی پاور بانک می‌‌تواند به باتری آسیب برساند. اگر قادر نیستید که سوکت خروجی یا ورودی را تشخیص دهید، برای دیدن دستورالعمل‌های ویژه، دفترچه راهنما را مطالعه کنید. بسته به ظرفیت پاور بانک و سطح شارژ کنونی‌اش تقریباً زمان اندکی طول می‌کشد تا فول‌شارژ شود. اکثر پاور بانک‌ها هم چراغ ال ای دی برای نمایش ظرفیت باقیمانده دارند و هم یک قطع‌کننده ایمنی برای جلوگیری از شارژ و گرم شدن بیش از حد دارند. هرگاه ممکن بود وقتی شارژ کامل می‌شود، پاور بانک را از شارژ دربیاورید یا حداقل از رها کردن آن پس از شارژ کامل برای مدت طولانی اجتناب کنید. دمای محیط و جریان برق نیز بر دفعات شارژ تأثیر می‌گذارند. شارژ یک پاور بانک چقدر دوام دارد؟ دو نکته برای طول عمر وجود دارد که باید درنظر گرفته شود: 1. تعداد سیکل‌های شارژ/دشارژی که یک پاور بانک می‌تواند در طول عمرش انجام دهد 2. یک پاور بانک وقتی که استفاده نمی‌شود، چه مدت می‌تواند شارژش را نگه دارد پاسخ گزینه‌ی اول می‌تواند برای پاور بانک‌های گوناگون، اجزای درونی‌شان و کیفیت ساختشان متفاوت باشد. ما نمی‌خواهیم روی پاور بانک‌هایی که سیکل‌های شارژ کمتر از 500 دارند، سرمایه‌گذاری کنیم. این به شما اجازه می‌دهد تا یک دستگاه را از طریق پاور بانک، هرروز برای 1 و نیم سال قبل از ازدست دادن توانایی نگهداری بلندمدت شارژ کنید. پاوربانک‌های بهتر و مقرون به صرفه‌تر، ماندگاری بیشتر دارند در حالی که واحدهای ارزانتر و کوچکتر بسته به نوع رفتارشان، ممکن است شارژ را سریع تخلیه کنند. عموماً پاور بانک‌ها به صورت روزانه استفاده نمی‌شوند، بنابرایندر الگوهای استفاده‌ی جهان واقعی معمولاً بیش از 18 ماه دوام می‌آورند. گزینه‌ی دوم به کیفیت مدار کنترلر و سلول‌های باتری بستگی دارد. یک پاور بانک خوب می‌تواند به مدت 3 تا 6 ماه شارژ با تلفات حداقل نگه دارد. پاور بانک‌های با کیفیت پایینتر ممکن است 4 تا 6 هفته شارژ نگه دارند. در این رابطه، شما هرچقدر که خرج کنید، دریافت می‌کنید و اگر شما به یک منبع تغذیه‌ی اضطراری بلندمدت نیاز دارید، بودجه‌تان را افزایش دهید. اکثر پاور بانک‎ها در طول زمان، به آرامی شارژ خالی می‌کنند که تا حدی تحت تأثیر محیط و مراقبت از آنان هستند. مثلاً گذاشتن پاور بانک در خودرویی که دارای دمای به شدت غیر ثابتی است، طول عمرش را می‌تواند کم کند. یک پاور بانک چندبار می‌تواند یک دستگاه را شارژ کند؟ مثال ما بر اساس فرمولی است که فرض می‌کند ظرفیت متوسط دستگاه: 1500 میلی آمپر ساعت، سطح توان دستگاه: بیشتر از 20 درصد، و میزان بازدهی پاوربانک: 80 درصد است. بسیاری از پاور بانک‎ها به داشتن میزان بازدهی بالای 90 درصد رجزخوانی می‌کنند، اما ما در جهان واقعی می‌بینیم که میزان بازدهی معمولاً در آب و هوای استرالیا تا 80 درصد است. به طور کلی، هرچه میزان ظرفیت پاور بانک بزرگتر و دستگاه شما کوچکتر باشد، تعداد دفعات بیشتری می‌توانید دستگاهتان را شارژ کنید. عوامل دیگر نیز می‌توانند دشارژ پاوربانک را محدود کنند و یا بهبود ببخشند، بنابراین به آنان توجه کنید تا بهتر و طولانی‌تر کار کنند. فرمول ما: ظرفیت پاوربانک×بازدهی×تلفات دستگاه÷ظرفیت دستگاه مثال: 5/2=1500÷0/8×0/8×6000 این پاوربانک 6000 میلی آمپر ساعتی، یک دستگاه با باتری 1500 میلی آمپر ساعی را تقریباً 2/5 بار شارژ می‌کند. واژه‌نامه‌ی اصطلاحات فنی میلی آمپر ساعت (mAh) یعنی چه؟ عموم باتری‌های دستگاه‌های همراه و پاور بانک‌ها براساس آمپر ساعتشان سنجیده می‌شوند، و بر حسب میلی آمپر اندازه‌گیری می‌شوند تا اعداد غیر اعشاری ایجاد شود. میزان میلی آمپر ساعت، توان جریان برق در طول زمان را بیان می‌کند. لیتیوم یون (Li-Ion) و لیتیوم پلیمر (Li-Polymer) باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری رایج‌ترین انواع باتری‌های قابل شارژی هستند که در پاور بانک‌ها یافت می‌شوند. باتری‌های لیتیوم یونی عموماً ارزانترند و در میزان میلی آمپر ساعت محدودند، در حالی که باتری‌های لیتیوم پلیمری می‌توانند بزرگتر باشند و از تأثیر حافظه در طول زمان رنج نمی‌برند. بازدهی وقتی برق منتقل می‌شود، همیشه به دلیل مقاومت، تلفات وجود دارد. پاور بانک‌ها قادر نیستند 100 درصد ظرفیت واقعی‌شان را به دستگاه منتقل کنند، بنابراین ما این تلفات را در زمان محاسبه‌ی تعداد دفعاتی که یک دستگاه می‌تواند توسط پاور بانک، شارژ شود، لحاظ می‌کنیم. میزان‌ بازدهی‌ها بین پاور بانک‌ها براساس نوع باتری، کیفیت اجزا و محیط متفاوت است. بازده‌های بین 80 و 90 درصد استاندارد صنعت کنونی‌اند. تلفات دستگاه این اصطلاح، بیانگر وضعیت باتری در دستگاهی است که می‌خواهید شارژش کنید. هرچه ظرفیتش کمتر باشد، یک پاور بانک باید بیشتر کار کند تا آن را شارژ کند. شارژ شدن از 20 تا 90 درصد را یک فول‌شارژ در نظر می‌گیریم؛ چون تلفات بازده افزایش می‌یابد و به ذخیره‌ی شارژ تلف‌شده منتهی می‌شود. رفتن از شارژ 5 درصد به 100 درصد، می‌تواند توان بیشتری مصرف کند.
  • Mostafa Asadi
  • ۰
  • ۰

فروشگاه اینترنتی اسدی وب عرضه کننده محصولات برندهای معتبر بین المللی اپل ، سامسونگ ، ال جی ، هوآوی ، اچ تی سی ،شیائومی ، سونی ، مایکروسافت ، نوکیا ، لنوو ، ایسوس ، آلکاتل ، جی ال ایکس ، اسمارت ، موتورولا ، بلک بری ، سونی اریکسون ، ایسر ، دل ، هیوندای ، دیمو و مارشال در ایران با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود کالاهایی با کیفیت ، ارزان و کاربردی را فراهم آورده است ، تنوع کالاهای موجود در سایت در طیف موضوعی گوشی موبایل (انواع موبایل و گوشی های هوشمند به همراه انواع لوازم جانبی موبایل ، شارژر USB ، شارژر فندکی ماشین ، پریز هوشمند ، سه راهی برق هوشمند ، شارژر فندکی و پخش کننده بلوتوث) ، انواع تبلت و لوازم جانبی تبلت ، لپ تاپ ، نت بوک و لوازم جانبی لپ تاپ ، محصولات صوتی و تصویری (اسپیکر ، انواع اسپیکر های پرتابل ، اسپیکر های پر صدا ، اسپیکر پرتابل بلوتوث ، اسپیکر کوچک و بزرگ ، هدست ، انواع هدفون روی گوش ، هدفون ، هندزفری بلوتوث ، هندزفری ، کنسول بازی ، گیم پد و دسته بازی ) ، دوربین و لوازم جانبی دوربین (دوربین های ورزشی و فیلمبرداری ، هدبند ، دسته ، کمربند ، کیف نگهدارنده دوربین ورزشی ، انواع قاب ضد آب برای دوربین فیلمبرداری ورزشی ، دوربین ماشین و ضبط کننده تصویر ، دوربین دید در شب ، دوربین نظارتی دید درشب) ، تلویزیون ، لوازم جانبی تلویزیون و سینمای خانگی ، تی وی باکس ، انواع گجت سلامتی ، گجت سرگرمی ، گجت کاربردی ، گجت های ورزشی ، تستر کیفیت سلامتی آب ، تصفیه هوا ، اسکوتر ، تجهیزات خانه هوشمند ( انواع لوازم خانگی هوشمند و متفاوت ، چراغ خواب LED ، پنکه هوشمند ، دو چرخه هوشمند ، کتری برقی هوشمند ، پلوپز هوشمند ، چراغ خواب هوشمند ، ترازوی دیجیتال بلوتوث دار ، دوربین هوشمند اینترنتی و دید در شب ، فشارسنج خون دیجیتالی بلوتوث دار ، ساندبار ، رادیو اینترنتی و ... ) ، پاوربانک (انواع پاور بانک و شارژر همراه به همراه لوازم جانبی آن کاور ، جلد پاور بانک و ...) ، دستبند سلامتی (انواع دستبند های سلامتی ، می بند و انواع بندهای رنگی دستبند ) ، لوازم جانبی ، لوازم جانبی الکتریکی ، باتری ، ذخیره سازهای اطلاعات ، شبکه و ارتباطات (مودم ، روتر ، تقویت کننده سیگنال) ، سبک زندگی (کیف ، کفش ، لباس ، عینک ، کتاب ، ساعت ، اسباب بازی) و امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان (در مورد خریدهای بیش از صد و پنجاه هزارتومان در شهر تهران) در همان روز ثبت سفارش را فراهم کرده است.

  • Mostafa Asadi